Kasvublogi

Kiinnostaako liiketoiminnan kasvattaminen? Tutustu tarjontaamme progrowth.fi tai anna meille palautetta info@progrowth.fi.

 

 

Ihmiseltä ihmiselle

tiistai 10. lokakuuta 2017

Kuva: Ihmiseltä ihmiselle

Asiakaskokemus on kuuma sana nyt joka puolella. Tulokset asiakaskokemukseen panostamisen liiketoimintahyödyistä ovat nostaneet termin vakioagendalle myös b2b-liiketoiminnassa. Mitä asiakaskokemus johtamisen näkökulmasta tarkoittaa ja miten se liittyy muuhun liiketoiminnan kehittämiseen? Siitä puhumme webinaarissa Integralin Anne Ebelingin kanssa perjantaina 13.10. klo 9.00.

”Hei Virpi. Olen tosi pahoillani, mutta me joudumme karsimaan nyt budjetistamme merkittävästi. Konsernijohdolta tuli ehdoton kielto ulkopuolisten palvelujen ostoon loppuvuodeksi.” Jotakuinkin näillä sanoilla asiakkaani yhdyshenkilö, jonka kanssa olimme tehneet yhteistyötä useampia vuosia, toivotti minut tervetulleeksi palaveriin toukokuussa 2008. Palaverin alkuperäisenä tarkoituksena oli ollut allekirjoittaa useamman sadan tuhannen euron arvoinen sopimus, jonka sisältö oli jo aiemmin neuvoteltu. Salaman lailla kotimaan kamaralle iskenyt äkkitaantuma ehti kuitenkin ensin. Muistan yhä tunnelmat molemmilla puolin...

Mitä myyjä tarvitsee: Myynnin pyöreä pöytä 20.9.2017

perjantai 22. syyskuuta 2017
Erkki ja Peter
 

Kokoonnuimme tiistaina 20.9.2017 Helsingin Pörssiklubille Myynnin pyöreän pöydän tapahtumaan, jonka koollekutsuja oli Tivia. Tapahtuman alustajina toimivat Pro Growthin toimitusjohtaja Erkki Tuomi ja verkostolaiset Jarno Wuorisalo, ja Peter Sandeen.

ICT-alan myynnin kuumin puheenaihe on nyt digitalisaation hyödyntäminen myynnissä, aloitti Erkki Tuomi. Erkin vetämä Pro Growth Consulting tekee Tivian ja Ohjelmistoyrittäjien kanssa vuosittain tutkimuksen ICT-alan toimitus- ja myyntijohtajille. Tuoreimman tutkimuksen mukaan digitalisaation hyödyntäminen myyntityössä on nyt alan kuumin puheenaihe.

Myynnin ja markkinoinnin uusista keinoista puhututtaa etenkin

  • digimarkkinointi
  • sosiaalinen myynti ja
  • kasvuhakkerointi 

Keisarin uudet vaatteet vai jotain aivan uutta?

Pyöreä pöytä väitteli kiivaasti siitä ovatko hypetetyt uudet keinot kuitenkin pussillinen vanhoja välineitä uusiin vaatteisiin puettuna. Esimerkiksi kasvuhakkerointi on yksinkertaistettuna tekemisen optimointia, joka...

Tutkimus uudistuu: myynnin esteistä parhaisiin keinoihin!

maanantai 28. elokuuta 2017

ICT-alan myynnin esteet -tutkimusta on tehty nyt kolmen vuoden ajan yhteistyössä TIVIAn, Ohjelmistoyrittäjien ja Pro Growth Consultingin kanssa viimeksi mainitun vastatessa tutkimuksen suunnittelusta ja toteutuksesta. Näiden kolmen vuoden aikana on haastateltu face-to-face noin 50 ICT-alan toimitusjohtajaa ja myyntijohtajaa. Yli 300 alan ammattilaista on vastannut tutkimuksen kysymyksiin. Tutkimus on herättänyt ansaittua huomiota niin alan yrityksissä kuin lehdistössäkin.

Tutkimus on pystynyt...

Myynnin esteet -tutkimus paljastaa: Ovatko myyjät vätyksiä?

perjantai 23. syyskuuta 2016

Teemme vuosittain valtakunnallisen tutkimuksen ICT-alan myynnin esteistä yhteistyössä Ohjelmistoyrittäjien ja TIVIAn kanssa. Kyselyyn vastaavat ICT-yritysten toimitus- ja myyntijohtajat. Tuoreet tulokset on nyt saatu kasaan ja ne kertovat useita mielenkiintoisia asioita.

 

 Tutkimus on toteutettu nyt kolmena peräkkaisenä vuotena ja tulokset paljastavat saman koruttoman totuuden kuin viime vuonnakin. Myyntialoitteiden puute estää ICT-alan myynnin kasvua eniten. Myyntialoitteita ovat soitot,...

Yritysmyyjien etsintäkuulutus!

maanantai 4. huhtikuuta 2016

Tarvitsemme RekryKoulutukseen ja sen kautta työllistymään parikymmentä huipputyyppiä. Etsimme Ohjelmistoyrittäjien kanssa mukaan henkilöitä, joiden tulevat työtehtävät koostuvat asiakkuuksista, myynnistä, taloudesta ja ICT:stä.

Jokainen etsimämme henkilö haluaa tehdä hommia B2B-myynnissä, oppia lisää ja päästä duuniin mielenkiintoiseen...