Facebook on lisännyt nyt yrityssivuille ryhmät-ominaisuuden. Brändisivun yhteyteen voi nyt perustaa ryhmän, jonka tarkoituksena on lisätä asiakkaan sitoutumista ja kuunnella asiakasta paremmin.
Ryhmä on paikka, jossa ensi sijassa keskustellaan, vaihdetaan mielipiteitä ja kokemuksia, opitaan yhdessä ja verkostoidutaan. Usein ryhmä kannattaa nimetä teeman mukaan eikä tuotteen mukaan - tee ryhmästä paikka, jossa kohderyhmäsi oppii niitä asioita, jotka ovat sinulle ja asiakkaallesi tärkeitä. Samalla voit kerätä ryhmältä näkemyksiä, tuottaa palkitsevia elämyksiä ja saada jalansijam asiakkaan ekosysteemissä.
Miksi sitten tämä on tärkeää? Facebook on muuttanut algoritmiään siten, ettei brändisivujen päivitykset enää saa näkyvyyttä vaan kavereiden päivitykset korostuvat. Sensijaan kaikkien aktiivisten keskustelujen näkyvyys kasvaa. Saadakseen näkyvyyttä brändin tulee kerätä ympärilleen keskustelua.
Jos tuotteesi ympärillä on tai voisi olla yhteisö, joka haluaa verkostoitua ja jakaa kokemuksiaan, harkitse ryhmän perustamisesta. Eksklusiivinen samanmielisten ryhmä voisi olla myös lisäpalvelu, jolla nostat tuotteesi arvoa.