Kasvublogi

Kiinnostaako liiketoiminnan kasvattaminen? Tutustu tarjontaamme progrowth.fi tai anna meille palautetta info@progrowth.fi.

 

 

Hakkeroi Slush: Kuinka vietät 100 tuntia Slush-pöhinässä maksamatta senttiäkään

perjantai 24. marraskuuta 2017

Online

"Sitten kun tää dekki on valmis, me hiotaan vielä video ja julkaistaan uudet nettisivut. Katotaan jos ehitään kontaktoida niitä sijoittajia." Slushiin on enää pari päivää aikaa ja startup-yrittäjien ilmeet muuttuvat yhä epätoivoisimmiksi. "Meille löytyi juuri kumppani Briteistä ja ne oottaa ehdotusta, mutta ei me voida tehdä sille mitään ainakaan viikkoon nyt kun on Slush!" "Joulukuussa on oikeastaan vain 2,5 viikkoa tehokasta työaikaa kun Slushissa, sen oheistapahtumissa ja valmisteluissa menee itsenäisyyspäivään asti. Itsenäisyyspäivän jälkeen on reilu viikko siihen, että korporaatioiden väki alkaa valua lomille." Yrittäjillä kiirettä riittää aina, mutta Black Fridaystä alkava viikko on startup-yrittäjille koettelemus. Tyrmistynein on kuitenkin hän, joka valmistautui Slushiin, mutta ei ehtinyt ostaa lippuja ennenkuin liput loppuunmyytiin. Hätä ei kuitenkaan ole tämän näköinen.

Mitä voit tehdä jos sinulla ei ole Slush-lippuja?

1) Sisällöistä kiinnostunut: Katso esityksiä livenä verkossa

Voit nähdä esityksistä osan livenä osoitteessa http://www.slush.org/live/ ja Slushin Twitter-sivun jakamista linkeistä

2) Digiverkostoituja: Osallistu keskusteluun Twitterissä

Itselleni tapahtumista paras ulottuvuus avautuu digikanavissa. Vaikka et olisi paikalla, tai juuri siksi ettet ole, sinulla on aikaa ja intoa verkostoitua hashtagillä #slush17. Laita Twitter-profiilisi kuntoon ja lähde katsomaan mitä ihmiset jakavat tapahtumasta ja kommentoi keskustelua (muista sisällyttää hahtag #slush17 vastaukseeksi). Twitterissä käydään paljon aktiivisempaa keskustelua ohjelmasta kuin paikan päällä. Twitterissä voit myös helposti päästä penkomaan keskustelukumppanin taustat ja vaihtamaan yhteystietoja. Muista, että saat brändillesi näkyvyyttä ja digijalanjälkeä kun tviittaat yritystilin kautta. 

3) Live-verkostoituja: Osallistu oheistapahtumiin

"Pitäiskö sitten katsoa joku oheistapahtuma ja yrittää verkostoitua siellä..." Pitäis!!! Slushin oheistapahtumatarjonta on kasvanut aivan valtavaksi - tarjolla on yli sata (yli 100) oheistapahtumaa, joihin osallistuminen on maksutonta ja onnistuu ilman mitään Slush-rekisteröitymistä. Voit valita työpaikkasi vieressä olevan tapahtuman, toimialan sijoittajia kiinnostavan tapahtuman tai tyhjentää kalenterin ja viettää koko viikon verkostoitumassa sijoittajien ja kasvuyrittäjien kanssa Oheistapahtumat löydät täältä: http://www.slush.org/side_events/

4) Tapaa tähtiä: Kontaktoi tapahtuman puhujia

Oletko aina halunnut haastatella Al Gorea? Slush-puhujista valtaosa on löydettävissä somesta tai sähköpostilla, joten siitä vaan tapaamispyyntöjä lähettämään. Puhujat löydät täältä: http://www.slush.org/event/speakers/

Jos edellä kuvattu houkuttelee sinua, suosittelen ehdottomasti investoimaan ensi viikon Slush-pöhinälle, vaikkei lippuja olisikaan. Online-verkostoituminen on määrällisesti live-verkostoitumista paljon tehokkaampaa kun pääset linkittymään, kurkkailemaan linkkien taakse ja keskittymään sinulle tärkeisiin keskusteluihin. Voit tavoittaa satoja ihmisiä tunnissa ja tehdä itsesi tunnetuksi hetkessä. Kun nautit tapahtumaa omassa rauhassa pois uuvuttavasta Slush-hypestä, toimit määrätietoisemmin, systemaattisemmin ja tehokkaammin ja ehkä myös nautit kokemuksesta enemmän kuin tapahtumaan kaikkensa investoinut ja ihmismassoista väsynyt startup-yrittäjä.

Kristiina Pääkkönen (@KristiinaMeme) on digitaalinen ja analogoinen markkinointikonsultti ja kokonaisvaltainen business coach kasvuvalmennukseen erikoistuneessa Pro Growth Consulting Oy:ssä progrowth.fi