Tutkimus uudistuu: myynnin esteistä parhaisiin keinoihin!

23. maaliskuuta 2017

ICT-alan myynnin esteet -tutkimusta on tehty nyt kolmen vuoden ajan yhteistyössä TIVIAn, Ohjelmistoyrittäjien ja Pro Growth Consultingin kanssa viimeksi mainitun vastatessa tutkimuksen suunnittelusta ja toteutuksesta. Näiden kolmen vuoden aikana on haastateltu face-to-face noin 50 ICT-alan toimitusjohtajaa ja myyntijohtajaa. Yli 300 alan ammattilaista on vastannut tutkimuksen kysymyksiin. Tutkimus on herättänyt ansaittua huomiota niin alan yrityksissä kuin lehdistössäkin.

Tutkimus on pystynyt...

Myynnin esteet -tutkimus paljastaa: Ovatko myyjät vätyksiä?

23. syyskuuta 2016

Teemme vuosittain valtakunnallisen tutkimuksen ICT-alan myynnin esteistä yhteistyössä Ohjelmistoyrittäjien ja TIVIAn kanssa. Kyselyyn vastaavat ICT-yritysten toimitus- ja myyntijohtajat. Tuoreet tulokset on nyt saatu kasaan ja ne kertovat useita mielenkiintoisia asioita.

 

 Tutkimus on toteutettu nyt kolmena peräkkaisenä vuotena ja tulokset paljastavat saman koruttoman totuuden kuin viime vuonnakin. Myyntialoitteiden puute estää ICT-alan myynnin kasvua eniten. Myyntialoitteita ovat soitot,...

Yritysmyyjien etsintäkuulutus!

4. huhtikuuta 2016

Tarvitsemme RekryKoulutukseen ja sen kautta työllistymään parikymmentä huipputyyppiä. Etsimme Ohjelmistoyrittäjien kanssa mukaan henkilöitä, joiden tulevat työtehtävät koostuvat asiakkuuksista, myynnistä, taloudesta ja ICT:stä.

Jokainen etsimämme henkilö haluaa tehdä hommia B2B-myynnissä, oppia lisää ja päästä duuniin mielenkiintoiseen...

Mistä hyvät liidit tulevat?

19. helmikuuta 2016

yruitt..jpg

Kaikenlaista kuulee nykyään. Markkinoinnin automaatiosta, liiditehtailusta, inbound-markkinoinnista ja perinteisen myynnin kuolemasta. Että blogataan niin maan perkeleesti ja asiakkaat alkavat välittömästi luuri kuumana hönkiä ryhmissä meillepäin.

No en usko. Ei jokaisella toimialalla eikä jokaisessa markkinassa. Me nyt kuitenkin elämme vielä sitä aikaa, kun google kääntää hakusanan liiditehdas liivitehtaaksi ja ehdottaa artikkelia Triumphin vanhan liivitehtaan remontoinnista.

Meidän yrityksemme tärkeimmät liidit ovat syntyneet joidenkin arvioiden mukaan esihistoriallisin menetelmin.

Olemme esimerkiksi olleet osallistujina aamiaisseminaareissa, joissa olemme tavanneet mielenkiintoisia ihmisiä ja löytäneet yhteisiä kiinnostuksen kohteita samalla, kun olemme hörppineet Kulta-Katriinaa.

Olemme ennakkoluulottomasti demonneet niinkin vaihtoehtoista välinettä kuin puhelinta. Puhelin on edelleen hyvä työväline, eikä tätä kontaktointitapaa ainakaan ensimmäisenä haudata.

Asiakkaan suosittelu rokkaa. Jos tekee hommansa hyvin asiakkaalla A, sana kyllä kiirii asiakkaalle B. Tämä metodi sopii meille. Pidämme asiakkaistamme ja pidämme duuneistamme, joten yleensä näiden kahden liitolla on positiivinen myötävaikutus. Liidejä syntyy ja paljon muuta.

Asiakaspäivät, omat ja vieraat, ovat yksi viidestä kovasta liidipesästä. Kutsumme pari kertaa vuodessa tavoiteltavia, kiinnostavia ja kehittymishaluisia asiakkaita sekä muita mielenkiintoisia ihmisiä mukaan keskustelemaan ja osallistumaan. Näissä tapahtumissa ei pöly laskeudu. Ideoista lähtee projekteja ja yhteistä tekemistä.

Asiantuntijoitamme halutaan kuunnella myös oman tiimipalaverin ulkopuolella ja varsinkin siellä. Kun käymme puhumassa eri tilaisuuksissa, tarttuu kuulijoihin into ja tekemisen meininki. Ja kas, liidi!

Nyt ei pidä päätyä ajatukseen, ettemme hyödynnä markkinoinnin automaatiota, tai että uusimmat vempeleet olisivat meille täysin turhia. Eivät ole. Kokeile itse vaikka tuolta alhaalta sinisestä napista.

Jokainen oikeasti kuuma liidi on palkinto aikaisemmasta tekemisestä ja hankitusta osaamisesta. Että sellainen liivitehdas meillä.

Kirjoittaja Nina Kouki on Pro Growthin projektipäällikkö

Nina Kouki..jpg

Alta voit ladata infoa myyntikyvykkyydestä - siitä, millainen henkilö voisi saada liidit kiinni, synnyttää niitä ja kääntää ne kassavirraksi.

Honey Pot Lataa Sales Key -esittely

Kuluttaja menee kauppaan. Mene sinäkin.

4. helmikuuta 2016

kauppa4..jpg

Säännöllisin väliajoin joku aina väittää asiakaspalvelun tasoa huonoksi ja toinen toteaa, että muualla on paremmin, rumaa väriäkin tuo on. Ei jakseta jalkautua liikkeeseen, kun siellä voi olla niitä ihmisiä. Kassan toiminnasta on sanottavaa ja aukioloajat ovat liian lyhyet tai liian pitkät ja siksi joka tapauksessa sangen epäilyttävät. Kallista on, ja kun ei ole, on huonoa laatua. Ostaminen on ongelmallista, myyjä katsoo pahasti ja kysyy kiusallisia kysymyksiä  - kolmekasi vai kolmekuus, nyt se ajattelee, että mä olen läski. Ongelmallisinta on kuitenkin ostamisen tapa.

Me emme osta oikein.

Olemme kuin Sulo Vilén – ostetaan, kun halvalla saadaan. Ostetaan hinnan perusteella, takavalotkin...

1 – 5 / 12