Kasvublogi

Kiinnostaako kasvuvinkit? Anna palautetta Twitterissä @ProGrowthFi #MyyParemmin

Ole edelläkävijä: Perusta Facebook-ryhmä

12. huhtikuuta 2018

Facebook on lisännyt nyt yrityssivuille ryhmät-ominaisuuden. Brändisivun yhteyteen voi nyt perustaa ryhmän, jonka tarkoituksena on lisätä asiakkaan sitoutumista ja kuunnella asiakasta paremmin.

Ryhmä on paikka, jossa ensi sijassa keskustellaan, vaihdetaan mielipiteitä ja kokemuksia, opitaan yhdessä ja verkostoidutaan. Usein ryhmä kannattaa nimetä teeman mukaan eikä tuotteen mukaan - tee ryhmästä paikka, jossa kohderyhmäsi oppii niitä asioita, jotka ovat sinulle ja asiakkaallesi tärkeitä. Samalla voit kerätä ryhmältä näkemyksiä, tuottaa palkitsevia elämyksiä ja saada jalansijam asiakkaan ekosysteemissä.

Miksi sitten tämä on tärkeää? Facebook on muuttanut algoritmiään siten, ettei brändisivujen päivitykset enää saa näkyvyyttä vaan kavereiden päivitykset korostuvat. Sensijaan kaikkien aktiivisten keskustelujen näkyvyys kasvaa. Saadakseen näkyvyyttä brändin tulee kerätä ympärilleen keskustelua.

Viides Myy paremmin -valmennus on loppusuoralla

15. maaliskuuta 2018

Myy paremmin -valmennus​​​​​​​

Pro Growth Consulting Oy:n toimitusjohtaja Erkki Tuomi käynnisti syksyllä 17 valmennuspäivän putken puhumalla myynnin tavoitteista.

Viidettä vuotta peräkkäin yhdessä Ohjelmistoyrittäjien kanssa järjestetty Myy paremmin  -valmennus on päättymässä tältä vuodelta. Valmennuspäiviä on jäljellä enää kolme.

Tällä viikolla vuorossa oli sisältömarkkinointi, josta osallistujia koulutti Pro Growth Consulting Oy:n Senior Consultant Kristiina Pääkkönen. Moni osallistuja jäi miettimään YouTube-kanavan perustamista. Valmennuspäivän aikana perehdyttiin myös GDPR-kysymyksiin.






Koulutuksen sisältö

Vuoden 2017 valmennusohjelmassa teemoina on ollut mm. asiakaslähtöinen markkinointi, myynnin keinot ja -psykologia, myyntiprosessit, markkinointiviesti, sisältömarkkinointi sekä nettinäkyvyys. Valmennusohjelmaan osallistuvat saavat yhteensä

  • 17 yhteistä valmennuspäivää Helsingissä
  • kaksi yrityskohtaista workshop-päivää
  • vertais/best practice -jakamisen muiden osallistujien kanssa
  • huippuvalmentajien tuen koulutuksen aikana

Videoblogi- Myynnin menestys syntyy systematiikasta, mutta miten siihen päästään?

12. maaliskuuta 2018

Systemaattisuus on B2B-myynnin menestyksen kannalta yksi tärkeimmistä tekijöistä. Mistä systemaattisuus muodostuu ja kuinka sen saralla voi petrata? Videoblogissa keskustelemassa Erkki Tuomi sekä Loyalisticin Antti Pietilä.





  1. Muista asiakaslähtöisyys

Myynnin alusta loppuun saakka, kiinnostuksen herättämisestä kauppojen klousaamiseen, huomion keskipisteenä tulee olla asiakas. On tärkeää, että myynnin ja markkinoinnin polku vaikuttaa asiakkaan näkökulmasta systemaattiselta jatkumolta jossa eteneminen tuntuu luonnolliselta ja mutkattomalta. Yrityksen kannattaa siis panostaa kyseisen polun yhtenäisyyteen ja koordinoida sen vaiheet huolellisesti, pitäen asiakkaan näkökulman mielessä.

Etsitkö sateentekijää? Hae nyt tekijää myyntiin ja markkinointiin rekrytointikoulutuksella

15. helmikuuta 2018

Rainmaker

Helmikuun aikana Pro Growth Consulting Oy ja Ohjelmistoyrittäjät ry etsivät aktiivisesti yrityksiä, joilla on tarve B2B-myynnin tai digimarkkinoinnin osaajalle.

ELY-keskuksen tuella toteutettava rekrytointi ja koulutusohjelma räätälöidään yrityksen tarpeisiin ja työntekijä tulee harjoitteluun työpaikalle jo alkusyksystä 2018. Sitä ennen hän käy läpi monipuolisen koulutuksen, jossa häntä valmentavat Pro Growthin huippuasiantuntijat.

ICT-alan ratkaisumyyjän koulutus perustuu arvostettuun ohjelmistoalan yrityksille suunniteltuun Myy Paremmin -valmennusohjelmaan. Koulutuksen aikana opiskellaan käytännön myyntityössä vaaditut kokonaisuudet ja työkalut. Ratkaisumyyjän koulutus on suunniteltu vastaamaan ohjelmistoyritysten tarpeita ja siinä otetaan huomioon kunkin palkkaavan yrityksen liiketoiminta, asiakkuudet ja myyntimalli. Jokaisen myyjän henkilökohtaisia myyntikyvykkyystaitoja päästään myös kehittämään SalesKey-testin ja coachingin avulla.

Digimarkkinoijan koulutus perustuu inbound-markkinoinnin ymmärtämiseen ja toimivan markkinointiautomaation suunnitteluun, toteuttamiseen sekä analysointiin. Digimarkkinoijan tavoite on vastata yrityksen myyntiliidien määrän kasvusta ja rakentaa uutta asiakashankinnan kanavaa. Hän oppii käyttämään digimarkkinoinnin työvälineitä sekä ratkaisuja ja oppii analysoimaan sekä optimoimaan toiminnasta saatua dataa.

Onnistuneita ja harkittuja rekrytointeja

Tämä rekrytointikoulutus on kolmas Ohjelmistoyrittäjien ja Pro Growthin yhdessä toteuttama rekrytointikoulutus. Sami Isomäki oli yksi koulutuksen osallistujista. Koulutuksensa jälkeen Isomäki jäi töihin DB PRO:lle, joka on Microsoft SQL Server –tietokanta-alustojen ja tietovarastoinnin erikoistunut ohjelmistoalan yritys.

DB PRO:lla Samin vastuualueena olivat heti rekrytoinnin jälkeen kaikki inboundiin liittyvät kuviot, ja kysynnän luominen hyödyntäen moderneja kanavia. Isomäki sanoo, ettei hänellä ollut aikaisempaa käytännön tason kokemusta kyseisestä alueesta oikeastaan lainkaan, vaan osaaminen karttui rekrykoulutuksessa.

Isomäki opiskeli rekrykoulutuksessa ensin henkilökohtaisessa myynnissä ja digimarkkinoinnissa vaadittavia käytäntöjä ja työkaluja ihan alusta pitäen, jonka jälkeen hän siirtyi työssäoppimiseen. Työssäoppimispaikaksi valikoitui DB PRO. Työharjoitteluaikana Isomäen tehtävänkuva laajeni jo harjoittelun aikana alkuperäisestä suunnitellusta sisällöstä. Isomäki kokeekin, että yrityksessä on ollut selkeä tarve hänenlaiselleen tekijälle, ja taustansa puolesta hän on ollut se kaivattu sopiva lisä DB PRO:lle. Samia haastateltiin viime vuonna Ohjelmistoyrittäjät ry:n blogissa.

Rekrytointikoulutuksen markkinointi alkoi viikko sitten ja jo yli puolet paikoista on täytetty. Mukaan mahtuu vielä jos toimii nopeasti. Yritykselle prosessi maksaa 1500€ / rekrytoitava henkilö.​​​​​​​

Lue lisää rekrytointikoulutuksesta




Videoblogi: Onko myynnin kasvattaminen vaikeaa?

25. tammikuuta 2018


 Myynnin kasvattaminen on usein haastavaa ja aikaa vievää, mutta sen tehostamiseen löytyy onneksi keinoja. Tässä blogissa yhdessä Loyalisticin Antti Pietilän kanssa pohdimme yleisimpiä seikkoja, jotka seisovat myynnin kasvattamisen tiellä. Jos myynnin kasvattaminen tuntuu vaikealta, vilkaise alla olevat neljä vinkkiä!